Als je voor je bedrijf een mooie website hebt laten bouwen dan ben je er nog niet. Want het zou wel fijn zijn als je klanten en mogelijk toekomstige klanten die website ook nog eens weten te vinden. Dat kun je voor elkaar krijgen met goede online marketing. Deze marketing moet gericht zijn op de juiste doelgroep en op een zodanige manier worden aangepakt dat het geen ergernis wekt. Want dan bereik je het averechtse effect dat je klanten juist weglopen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Stem de online marketing af op je doelgroep
Een mailing sturen is een goede manier van online marketing. Maar die werkt alleen als je die mailing stuurt naar de juiste doelgroep. Een meisje van 15 is vast niet geïnteresseerd in een middel tegen overgangsklachten. Een student die nog niet aan het werk is hoef je niet lastig te vallen met een mailing over het kopen van zonnepanelen. Let dus op wie je een mailing stuurt.
Zorg dat je website goed wordt bezocht
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je website goed wordt gevonden en ook bezocht. Hiervoor kun je online marketing gebruiken. Maar het is ook belangrijk om goede SEO-teksten op je website te zetten zodat zoekmachines je goed weten te vinden.