De Scheveningse ondernemers hebben afgelopen zomer enorm kunnen profiteren van de buitenreclame. Hoe is dit mogelijk? Ondernemers kunnen via verschillende bedrijven zoals adverteerweb buitenreclame creëren. Echter is het wel heel belangrijk dat je dit goed aanpakt. Hieronder leggen we graag uit waar je allemaal rekening mee moet houden en waar je op moet letten om goede buitenreclame te creëren.
Waarom kiezen voor buitenreclame?
Buitenreclame werkt goed omdat het zichzelf niet opdringt zoals bijvoorbeeld tv reclames of via een internet banner. Buitenreclame zorgt ervoor dat een grotere massa mensen deze ziet op een natuurlijke manier. Mensen kunnen jouw reclame niet wegzappen net zoals op de televisie of wegklikken zoals op internet. Jouw reclame wordt door verschillende doelgroepen gezien. Daarnaast is gebleken dat een kort en bondige reclame advertentie beter blijft hangen bij mensen omdat deze bewust en onbewust in het geheugen van de voorbijganger blijft hangen.
Waar moet je op letten bij het maken van buitenreclame?
De locatie is het eerste waar je goed over na moet denken. Als je voor buitenreclame gaat heb je verschillende opties. Je kan kiezen uit billboards, bushokjes reclame of borden aan de weg. Daarnaast moet je goed kijken naar welke doelgroep je wilt bereiken, of wil je de bevolking over het algemeen bereiken? Hierbij komt natuurlijk de locatie ook weer meekijken. Zo is het effectiever om rond scholen te adverteren, middels bushokje reclame, als je de scholier wilt bereiken. Wil je de forens bereiken dan kun je beter adverteren langs de grotere wegen middels een bord aan de weg. Wil je de bevolking algemeen aanspreken dan kan dit natuurlijk via een groot billboard in combinatie met de kleinere borden langs de weg of in het bushokje. Verder is jouw budget natuurlijk van belang. Dit bepaalt namelijk hoeveel je kan adverteren en voor hoelang. Dit kun je gemakkelijk nakijken door gebruik te maken van een website om te kijken wat de prijzen zijn voor jouw ideale adverteer termijn en locatie.
Hoe maak je indruk met jouw reclamebord?
Het is belangrijk dat je een korte duidelijke boodschap overbrengt wat in een oogwenk te lezen valt. Dit is belangrijk omdat de voorbijgangers niet altijd stil staan bij jouw advertentie, letterlijk als ze in de auto of op de fiets zitten. Daarnaast is het belangrijk dat je met opvallende kleuren werkt zodat jouw advertentie niet verdwijnt in de omgeving. Je moet ook goed letten op de lettergrootte die je gebruikt zodat deze van verschillende afstanden goed te lezen is. Dit kan je zelf ontwerpen maar hiervoor kan je natuurlijk ook een extern reclame- of design bureau inschakelen.